0Items

Uw winkelwagen is leeg

Product was successfully added to your shopping cart.

Retourneren

14 dagen bedenktermijn

Wij hopen natuurlijk dat je tevreden bent met je aankoop maar als dat niet zo is kun je dat binnen 14 dagen aan ons melden. Je hebt vervolgens nog eens 14 dagen de tijd om het artikel terug te sturen naar ons, zo lang het artikel onbeschadigd en compleet is en in de oorspronkelijke verpakking zit (voor zover dat redelijkerwijs mogelijk is). Bekijk het artikel dus gerust van alle kanten maar neem het artikel niet in gebruik.

Heb je het artikel toch al in gebruik genomen of opgebouwd maar voldoet het niet aan je eisen? Dan kun je het artikel alsnog retourneren tegen een deelvergoeding. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.


Terugbetaling en ruilen

Je ontvangt per e-mail bericht zodra je retourzending door ons is gecontroleerd op defecten en gebruikssporen. Als de retourzending is goedgekeurd zal de terugbetaling binnen enkele dagen worden afgerond. Wanneer je de hele bestelling retourneert zal het volledige aankoopbedrag teruggestort worden, inclusief de verzendkosten van je bestelling. Wanneer je slechts een deel van de bestelling retourneert wordt enkel het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen teruggestort.

Het omruilen van artikelen is niet mogelijk. Als je toch liever een ander artikel of een andere maat of kleur wil ontvangen kun je een nieuwe bestelling plaatsen in onze webshop. Deze nieuwe bestelling staat helemaal los van je retourzending, dus je kunt meteen bestellen en je hoeft niet te wachten tot wij de retourzending van je oude bestelling hebben verwerkt.


Deelvergoeding

Als je een artikel al in gebruik hebt genomen of als je een toestel al hebt opgebouwd kunnen wij deze niet meer als nieuw verkopen. Je mag het artikel dan toch gewoon binnen 14 dagen retourneren maar bij zichtbare gebruikssporen of montagesporen krijg je dan een deelvergoeding. In de meeste gevallen is de deelvergoeding 75% van het aankoopbedrag. Je kunt het artikel dus voorzichtig en kort uitproberen om te zien of het voldoet aan je verwachtingen. Als een artikel echter langer of intensiever gebruikt is of als een artikel dusdanig beschadigd is dat de werking ervan is verminderd kun je deze niet meer retourneren, ook niet tegen een deelvergoeding.


Kosten en risico

De kosten voor de retourzending zijn voor je eigen rekening. Het is niet mogelijk om een artikel op kosten van WorkoutSupply retour te sturen. Hou er rekening mee dat het terugsturen van gewichten en fitnessapparatuur erg duur kan zijn. De exacte kosten zijn afhankelijk van het gewicht en de afmetingen van de artikelen. Als artikelen te zwaar of te groot zijn voor de pakketdienst moeten deze via een transporteur verzonden worden. 

Je verstuurt de retourzending altijd op eigen risico. WorkoutSupply is niet aansprakelijk voor het beschadigen of zoekraken van geretourneerde artikelen. Vraag daarom altijd een verzendbewijs aan de pakketdienst of transporteur en bewaar deze goed. Je kunt een zending tegen extra kosten eventueel ook verzekerd of aangetekend terugsturen.


Het verpakken van retouren

Artikelen die retour worden gestuurd dienen onbeschadigd en compleet bij ons aangeleverd te worden. Artikelen die beschadigd zijn of niet compleet zijn komen niet in aanmerking voor retourneren. Zorg er daarom altijd voor dat artikelen goed zijn verpakt als je deze terugstuurt. Het retourneren van kleine en lichte artikelen spreekt voor zich maar zware en grote artikelen zoals gewichten of fitnessapparatuur vereisen meer aandacht.

Als de originele doos of verpakking te erg is beschadigd om opnieuw te gebruiken kun je het artikel in een nieuwe doos verpakken. Schadegevoelige onderdelen van metaal of gietijzer dien je altijd individueel in te pakken, bijvoorbeeld in plastic of papier, voordat je deze samen in een doos stopt. Als je dat niet doet kunnen de onderdelen namelijk langs elkaar bewegen waardoor lakschade kan ontstaan. Zorg er bovendien altijd voor dat losse onderdelen strak zijn verpakt en dat de doos is opgevuld met voldoende opvulmateriaal, zodat de losse onderdelen niet door de doos kunnen bewegen.

Grote toestellen en andere speciale apparatuur dienen met veel zorg getransporteerd te worden. Neem contact op met onze klantenservice als je zelf geen transporteur kunt regelen, wij kunnen de zending dan laten afhalen door onze transporteur. De kosten voor het afhalen worden in dat geval door ons in rekening gebracht. Je kunt de afhaalkosten op voorhand bij ons opvragen zodat er achteraf geen verrassingen zijn.